Logo regionálního portálu slavkovsko.cz

Regionální zpravodajství

Územní pracovišti finančního úřadu ve Slavkově přechází na„optimalizovaný režim“

Slavkovský zpravodaj
sobota 19.10.2019

Ilustrační foto
Autor: Public Domain Pictures

Služby ve Slavkově budou poskytovány pouze v úřední dny, tedy minimálně dva dny vtýdnu a budou je zajišťovat dva pracovníci Finanční správy.

Zajištěna bude tato agenda:

• Činnost podatelny, vydávání tiskopisů. • Poskytování základních informací. • Vydávání potvrzení o bezdlužnosti (potvrzení o stavu osobního účtu). • Nahlížení do spisu daňového subjektu na jeho žádost (písemnosti v elektronické podobě). • Přidělování autentizačních údajů k EET. • Placení správních poplatků, vymáhaných nedoplatků anedoplatků, okterých byl dlužník vyrozuměn (pouze platba kartou).

Obdobný „optimalizační režim“ se dle sdělení GFŘ bude v ČR týkat 33 územních pracovišť. V našem okrese se týká i pracoviště v Bučovicích.

Starostové dotčených měst z Jihomoravského kraje byli pozváni do Brna na seznámení s touto připravovanou změnou. V diskuzi uvedli spoustu argumentů, proč je tato připravovaná změna pro daňové subjekty v jejich působnosti nevýhodná.

V následném dopise uvádí ředitelka GFŘ Ing.Tatjana Richterová: „Domnívám se, že jednání, které se týkalo územního pracoviště ve Slavkově u Brna, nám poskytlo dostatečný prostor pro diskuzi. Výměnu názorů, která proběhla, považuji za velmi užitečnou. Mohu Vás ujistit, že jsme se zabývali každým z argumentů, které jsme vyslechli. Hodnotili jsme všechny objektivní důvody, které mohly ovlivnit naše konečné rozhodnutí opřevodu územního pracoviště do optimalizovaného režimu. Žádný z nich ale nepřinesl natolik zásadní okolnost, která by byla důvodem pro vynětí územního pracoviště ve Slavkově u Brna z návrhu územních pracovišť, která by byla pro plánovanou optimalizaci vhodná. Dovoluji si Vás tedy informovat o tom, že územní pracoviště ve Slavkově u Brna bude v průběhu prvního pololetí 2020 převedeno do „optimalizovaného režimu“.

Argumenty starostů dotčených měst směřovaly mimo jiné i k obavě z hrozícího výrazného zhoršení služeb finančních úřadů a snížení komfortu pro občany a firmy. I když jsme ujišťováni ze strany GFŘ, že pracoviště, kde režim 2+2 již běží, nevykazují stavy systémových chyb, domníváme se, že obsazení v režimu 2+2 nemůže zajistit specializaci pracovníků FU na pracovišti, a oni tak nebudou moci poskytovat dosavadní standardní servis. Ohlasy z některých měst, kde tento systém je již aplikován, jsou negativní. Situaci v našem ORP zhoršuje fakt, že Vyškov leží na okraji severní části okresu. Dojezdová vzdálenost z jižní části okresu do Vyškova je příliš velká. Pro naše občany a podnikatele je velmi nespravedlivé, že budou mít dojezdovou vzdálenost na „plnohodnotné“ územní pracoviště ve Vyškově daleko větší než mají podnikatelé např. v okrese Hodonín, kde zůstávají územní pracoviště v Kyjově a Veselí nad Moravou ve standardním režimu. Takto jsou vytvářeny nerovné podmínky.

 

Článek byl převzat ze Slavkovského zpravodaje se souhlasem vydavatele. Titulky jsou redakční.

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama