Logo regionálního portálu slavkovsko.cz

Regionální zpravodajství

Byla zahájena druhá etapa realizace Portálu občana

VS, Slavkovský zpravodaj
neděle 9.10.2022

Ilustrační foto
Autor: Portál občana - Slavkov

Dochází k dalšímu rozšiřování funkcí Portálu občana (https://portal.slavkov.cz/), který již občané od začátku tohoto roku velmi aktivně využívají pro platbu místních poplatků za svoz komunálního odpadu a psa bez nutnosti registrace občana, nebo k prohlížení informací na elektronické úřední desce.

 

V čem spočívají nově nabízená řešení?


1. Formuláře pro řešení životních situací neregistrovaného občana
Nově budeme umožňovat na portále neregistrovaným občanům v části „Potřebuji si vyřídit...“ využívat formuláře pro vyřizování svých životních situací ve vazbě k úřadu. Tyto formuláře může občan po vytištění zaslat poštou na adresu úřadu, nebo podat prostřednictvím své datové schránky, příp. po přidání elektronického podpisu podat přes elektronickou podatelnu úřadu, nebo pro podání využít „ePodání“ v rámci Portálu občana. Formuláře, u kterých je nutná osobní návštěva úřadu, si může občan v klidu domova předvyplnit a vzít s sebou již předvyplněný formulář na úřad.

Občané využívající MS OFFICE budou moci použít editovatelné formuláře ve formátu *.docx, ostatní budou moci využít formulářů ve formátu *.pdf.

2. Funkce pro registrované občany

Protože tato oblast umožňuje přistupovat k detailním informacím spojeným s daným občanem, je pro přístup nutná jednoznačná identifikace přistupujícího občana. Pro bezpečné a zaručené elektronické ověření totožnosti občana je u našeho Portálu občana využíván státem provozovaný národní bod pro identifikaci a autentizaci www.identitaobcana.cz, který umožňuje okamžitou identifikaci občana on­line, tj. bez nutnosti návštěvy úřadu. Prostřednictvím tohoto státem provozovaného řešení se občané nejčastěji identifikují prostřednictvím elektronického bankovnictví, elektronické občanky, nebo své osobní datové schránky.

Formuláře pro řešení životních situací registrovaného občana

Nově budeme umožňovat na portále registrovaným občanům v části „Potřebuji si vyřídit...“ využívat webové formuláře pro vyřizování svých životních situací ve vazbě k úřadu. Na rozdíl od formulářů pro neregistrovaného občana tyto webové formuláře budou mít předvyplněné údaje registrovaného občana s možností odeslání formuláře prostřednictvím elektronické podatelny úřadu. Občan si bude moci částečně vyplněné formuláře uložit a později doplnit.

Informace o realizovaných platbách a pohledávkách vůči městu

Jednoznačně identifikovaný (registrovaný) občan bude mít nově přístup ke svým již dříve realizovaným platbám a zároveň může zkontrolovat, zda existují vůči němu nějaké neuhrazené pohledávky města, které může rovnou velmi jednoduše uhradit prostřednictvím již provozované platební brány.

Přihlášení/odhlášení psa

Jednoznačně identifikovaný (registrovaný) občan bude mít v části „Potřebuji si vyřídit ...“ ve volbě „Místní poplatky“ nejen možnost si zobrazit údaje o již přihlášených pejscích s možností jejich změny, ale přihlásit i dalšího psa, nebo jej odhlásit.

Tím bude naplněn stanovený cíl – tj. zvýšení komfortu komunikace občana s úřadem, kdy občan může vyřídit nejčastější úkony z pohodlí domova bez nutnosti osobní návštěvy úřadu. Toto řešení nenabízí pouze zvýšení komfortu ze strany občana, ale v důsledku elektronické vazby na provozovaný informační systém představuje zjednodušení práce i pro referenty úřadu.

Portál občana se samozřejmě v budoucnu bude dále rozvíjet – bude realizována možnost elektronického podání žádosti o dotaci, průběžně budou přidávány nebo aktualizovány formuláře dle změn v oblasti legislativy, apod.

 

Článek byl převzat se souhlasem vydavatele ze Slavkovského zpravodaje. Titulek je redakční.

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama