Logo regionálního portálu slavkovsko.cz

Regionální zpravodajství

PŘED 20 LETY: Zpravodaj představil tehdejší ředitelku Historického muzea ve Slavkově, Janu Omar

Jana Omar
čtvrtek 15.2.2024

Ilustrační foto
Autor: RegionálníPortály.cz

Historické muzeum ve Slavkově u Brna má od 21. ledna letošního roku nové vedení. Městská rada jmenovala do funkce Mgr. Janu Omar. Poprosili jsme ji o představení se čtenářům Slavkovského zpravodaje.

Do Slavkova přicházím po několikaletém působení v PR a reklamě. Vystudovala jsem historii, dějiny uměni a také dva semestry archivnictví. Ještě za studia jsem se začala zajímat o obor, který jsem do té doby znala jen ze zahraničí – public relations. Zjednodušeně se dá říci, že tato disciplína navrhuje po důkladných analýzách firmám, jak zlepšit svoji image. Public relations jsem se začala věnovat profesionálně, nicméně jsem cítila dluh k oborům, které jsem studovala. Jsem proto ráda, že se k nim vracím a přináším si zkušenosti z řízení firem a realizací projektů z mnoha oblastí.

V posledních letech jsem Slavkov několikrát navštívila se svými klienty i zahraničními partnery a ti se shodují v tom, že město ještě v plné šíři neuchopilo turistický potenciál, který má díky své historii. Není to však jen otázka zámku nebo muzea, ale komplexní nabídky a přístupu. Je možné, že někteří obyvatelé Slavkova si ještě plně neuvědomují nebo nedokáží představit, co vše tento potenciál může zahrnovat a jak mohou být sami jeho součástí.

Čeká nás teď doba intenzivních příprav na významné výročí a já věřím, že tuto událost můžeme v budoucnosti zhodnotit a také z ní čerpat. K tomu je však nezbytné vidět věci v širším měřítku a především uvažovat a plánovat dlouho dopředu.

Prioritou v mém novém působení je vytvoření dlouhodobé strategie Historického muzea. Ta bude v mnoha bodech provázaná s aktivitami města a bude počítat i s partnerstvím místních organizací – komerčních i neziskových. Chci se soustředit na zpětnou vazbu a začít analyzovat ty, kteří naše služby využívají – turisté místní i zahraniční, náhodní návštěvníci spolu s dalšími skupinami klientů a vyhodnocovat jejich očekávání a následnou realitu. I tento průzkum nám pomůže v rozpoznání toho, kde jsme teď a kde budeme chtít být za dalších pět let, co náš vývoj urychlí, nebo naopak co se může stát jeho překážkou.

Mezi primární cíle bude patřit prezentace směrem do zahraničí, spolupráce se strategickými partnery, pokračování v atraktivních kulturních akcích a programech pro děti.

Jednu z priorit budou tvořit mediální vztahy pro větší zviditelnění naší práce – nejen zámku a muzea jako celku, ale také cíleně zaměřenou prezentací jednotlivých akcí. Pro to, abychom v muzeu pracovali s maximálním efektem, potřebujeme i vás. Zmínila jsem zpětnou vazbu, která je pro naši práci nezbytná. Přivítám proto vaše podněty a připomínky.

Přeji nám všem hodně úspěchů při spoluvytváření Slavkova – přátelského a aktivního města jak pro své obyvatele, tak pro stále početnější návštěvníky.

 

Článek byl převzat se souhlasem vydavatele ze Slavkovského zpravodaje 2/2004. Titulek je redakční.

 

O čem se psalo ve Slavkovském zpravodaji před 20 lety? Pravidelně vybíráme ty nejzajímavější články, které si v této rubrice připomeneme.

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama