Od 21. 6. 2016 projíždí Vyškovem nákladní automobily převážející beton a další materiál na opravu dálnice. Město Vyškov zásadně nesouhlasí s postupem, jaký Ředitelství silnic a dálnic ČR, resp. zhotovitel stavební akce firma Metrostav k dopravě materiálu na stavbu zvolili.
„Potkalo nás něco, co zásadním způsobem ovlivnilo dopravu a běžný život ve městě, něco, s čím nemůžeme být v žádném případě ztotožněni. Nejsme proti opravě dálnice, tu samozřejmě vítáme. A víme také, že je nutné na stavbu materiál nějak dopravit. Zhotovitel akce však podle nás naprosto špatně a bez konzultací s městem zvolil umístění mobilní betonárky, navíc nesplnil podmínky dané stavebním povolením a v podstatě nás postavil před hotovou věc,“ řekl starosta Karel Goldemund.
Stavební firma s městem postup prací nekonzultovala
Ve stavebním povolení, které uděluje Ministerstvo dopravy ČR, je uvedeno, že ŘSD ČR, příp. firma Metrostav měla potřebné záležitosti projednat mj. s vyškovským odborem dopravy a s městem Vyškovem. Nic takového se nestalo. Městu bylo pár dnů před zahájením akce pouze oznámeno, kudy a jakým způsobem bude materiál na stavbu dopravován.
„Umístění betonárky a z toho vyplývající možné trasy, které byly zvoleny, jsou snad ty nejhorší, jaké mohly být. Kdyby se firma včas ozvala, pomohli bychom spolu s Policií ČR a Správou a údržbou silnic (SUS) JmK najít řešení, které by mělo co nejmenší dopad na dopravní systém a život ve městě. Firma však s ohledem na to, v jakém stavu se již stavba nachází, odmítla cokoliv měnit,“ řekl starosta.
Nevhodné umístění betonárky
Mobilní betonárka byla umístěna v místní části Opatovice. Její stavbu povolil báňský úřad. Tudíž přes Opatovice, Dědice a centrum města proudí veškeré nákladní soupravy.
„Jsme šokováni, jelikož tyto kamiony nám projíždí Opatovicemi, Dědicemi a dále ulicí Havlíčkovou na průtah. Jedna z tras byla naplánována přes ulici Dukelskou, Žižkovu, Tyršovu na Křečkovskou, druhá trasa povede z Havlíčkovy ulice přes průtah, ulicí Čsl. armády a opět na Křečkovskou. Ve 12 až 16 pracovních dnech v čase od 6 do 18 hod. je přepravováno cca 200 návěsů s betonem denně. Když k tomu připočítáme prázdná vracející se auta a vozidla přepravující vodu, písek, cement a další, dostáváme číslo, které je děsivé,“ doplnil starosta a pokračuje, „vůbec si nedokážeme představit, co takový počet těžkých vozidel s naším městem udělá. Je potřeba si uvědomit, že se jedná o krajské komunikace III. třídy a tyto samozřejmě nejsou v žádném případě stavěny na takovou jednorázovou zátěž. Na to, jak asi budou vypadat krajnice, kanálové vpusti či kruhové objezdy, raději ani nemyslet. A samozřejmě to má negativní vliv na nás, obyvatele města, také na dojíždějící a návštěvníky. Mrzí mě, že k této situaci došlo. Chtěl bych Vyškovany ujistit, že kdybychom mohli cokoliv změnit, udělali bychom to, ale naše možnosti byly a jsou v podstatě nulové. Každopádně důsledně požadujeme a kontrolujeme dodržování všech dopravních předpisů ze strany řidičů dopravujících materiál a hlídáme i přetěžování vozidel. Krajské ředitelství Policie ČR nám vyšlo vstříc a Vyškov posílilo. Navíc jsme se domluvili se SUS JmK a všechny dotčené úseky detailně dokumentujeme. Vzniklé škody budeme po Ředitelství silnic a dálnic ČR následně vymáhat,“ uvedl starosta města Vyškova Karel Goldemund.
Článek byl převzat z Vyškovského zpravodaje se souhlasem vydavatele. Titulky mezi odstavci jsou redakční.
Byl článek zajímavý?
Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.
17.7.2025 | Jak se změnila města, témata i každodenní život obyvatel regionů za posledních 20 či 30 let? Na portálech Ivančicko, Blanensko a Slavkovsko pro vás pravidelně připravujeme výběr článků publikovaných v obecních zpravodajích před...
Pětičlennou skupinu šimpanzů v hodonínské zoo opustila ve čtvrtek čtyřiadvacetiletá samice. Zamířila do Zoo Ostrava, kde bude součástí větší chovné skupiny těchto primátů.